Apartamenty coraz wyższej klasy. Sauna i siłownia to już standard

Rynek apartamentów w naszym kraju powoli dojrzewa. Oferuje już nie tylko coraz wyższą jakość, ale także coraz rozleglejszy wachlarz dodatkowych usług. Mieszkanie luksusowe to dziś nie tylko przestronne duże mieszkanie, w prestiżowej lokalizacji.

W standard zmieniają się takie elementy wyposażenia jak siłownia, basen, SPA itp. Co więcej, coraz śmielej do polskich apartamentów wchodzą również usługi typu consierge, polegające na załatwianiu niektórych służbowych czy prywatnych spraw ich mieszkańców.

Konsjerży to osoby, które najczęściej spotyka się w luksusowych hotelach, gdzie zajmują się najróżniejszymi sprawami gości, od służbowych, typu załatwienie wizyty, zamówienie biletu, taksówki itp. po prywatne jak na przykład rezerwacja stolika w restauracji i wiele innych.
Oprócz hoteli spotykamy ich także w luksusowych apartamentach w stolicach Europy Zachodniej czy w Stanach Zjednoczonych. Trend ten, mimo, że wydaje się dość ekstrawagancki, coraz odważniej pojawia się również w polskim segmencie mieszkań luksusowych.

W WGN mamy coraz więcej apartamentów zapewniających dodatkowy wachlarz usług. Takie mieszkania kosztują przynajmniej 9 – 10 tysięcy od metra kwadratowego, jednak apartamenty potrafią kosztować jeszcze raz tyle.

120 – metrowy apartament w Gdyni – Orłowie, w prestiżowej dzielnicy jeden z oferentów sprzedaje za 1,6 mln zł. Osiedle wyposażone jest w całodobową ochronę, recepcję i portiera.
Również w Gdyni w bardzo prestiżowym wieżowcu Sea Towers, apartament kosztuje 20 tysięcy złotych za m kw. Koszt apartamentu 92 m kw. to 2 mln zł.

We Wrocławiu za apartamenty na zielonym Biskupinie musimy średnio zapłacić 1,5 mln. Apartamentowce wyposażone są w lounge club, klub fitness z sauną fińską i parową oraz solarną oazą, siłownię i jacuzzi.

114

Cena luksusowego apartamentu na nadmorskim bulwarze w Świnoujściu wynosi 1,5 mln a obiekt posiada kilka restauracji, klub nocny, kręgielnię, Fitness Club z siłownią i salą do ricocheta, ściankę wspinaczkową, luksusową Strefę SPA & Wellness, basen oraz Centrum Kongresowe.

Zaznajamiając się z ofertami, widzimy że apartamenty, a zwłaszcza te dopiero pojawiające się na rynku, cechuje coraz lepsza jakość. Pod tym względem polski rynek coraz częściej nie ustępuje Europie Zachodniej. Również coraz rzadziej używamy nazwy apartament do lokali, które na to miano nie zasługują.

Trend ten był bardzo wyraźny jeszcze kilka lat temu, kiedy w latach 2007 – 2008 na szczycie górki cenowej, kiedy mieszkania o nawet lekko wyższym standardzie nazywaliśmy apartamentami. W tym okresie w polskich miastach „apartamenty” tego typu często sprzedawane były po kolosalnych cenach. Jednak wiele z tych projektów nigdy nie zostało zrealizowane, a część z nich została przeprojektowana i sprzedana jako zwykłe mieszkania, z kolei jeszcze inne sprzedane zostały w znacznie niższej cenie.

Rynek apartamentów po kryzysie w nieruchomościach wydaje się silniejszy. Przeglądając oferty widzimy, że w obiegu pozostają te najlepsze realizacje, które utrzymują cenę. Dodatkowe wyposażenie typu SPA, siłownia, sauna, restauracja, salon gier itp. staje się powoli standardem. A bardzo ważny aspekt to wzrastająca świadomość klientów, dlatego coraz trudniej pod mianem apartamentu sprzedać zwykłe mieszkanie.

Justyna Ocimek
Dział Analiz WGN

Data publikacji: 24-04-2014
Print Friendly, PDF & Email